Can you feeeeeeeel the love - schrijven zegt meer! - Reisverslag uit Labrador, Australië van Romy Iperen - WaarBenJij.nu Can you feeeeeeeel the love - schrijven zegt meer! - Reisverslag uit Labrador, Australië van Romy Iperen - WaarBenJij.nu

Can you feeeeeeeel the love - schrijven zegt meer!

Door:

Blijf op de hoogte en volg Romy

26 April 2014 | Australië, Labrador

18 april werd ik 20, maar vandaag voelde ik me opnieuw jarig! Ik keek in de mailbox en die was overvol van alle verjaardagskaartjes die jullie mij gestuurd hebben. Ik lieg niet als ik zeg dat er niets beters is dan een ouderwetse verjaardagskaart als je aan de andere kant van de wereld zit! Ik heb er met volle teugen van genoten; ben lekker naar de espressobar 'down the hill' gelopen met mijn tas vol kaarten, bakkie koffie besteld en vervolgens heerlijk in het zonnetje alle verhalen gelezen. Ik kon de grijns gewoon niet van mijn gezicht af krijgen. BEDANKT iedereen voor de lieve woorden en de wijze raad - om de één of andere reden was die bij vrijwel iedereen hetzelfde. Gek, ben ik dan echt zo voorspelbaar? Of gewoon te eerlijk? Misschien allebei! Ter info; ik heb gewoon in mijn eigen bedje geslapen na mijn verjaardag! Geen politiecel, handboeien of andere gekkigheid. Hoe keurig! Jaartje ouder, jaartje wijzer zeggen ze wel eens.

Maar goed, die echte verjaardag was top. De foto's op Facebook hebben jullie waarschijnlijk allemaal al wel gezien. Ik heb twee heerlijke taarten gebakken, salades gemaakt en vlees ingeslagen; keukenprinses Dutchee! Er waren een stuk of 15 mensen in totaal, gewoon lekker bij mij in de achtertuin. Steve heeft de BBQ opgestookt, iedereen neemt zijn favoriete drankje mee en koelt die in een grote Eski, en het feest barstte los! BYO - bring you own, zo noemen ze dat hier: Gewoon je eigen drinken meenemen naar een feestje, veel makkelijker! Ik was best verbaasd toen ik dat voor het eerst zag. Anyway, het was een geslaagde avond vol Quality Time met leuke mensen die ik hier in de eerste 3 maanden heb ontmoet. Om 1 uur hielden we het voor gezien. De volgende morgen om 8 uur liep ik ben een grote vuilniszak puin te ruimen, binnen een uurtje was alles weer aan kant. 's Avonds kon ik gelukkig in Salt grill aan de slag, money maken! Zondag was het kaarsje uit en heb ik een ook niet onbelangrijke taak van mijn lijstje geschrapt: bijbruinen. Voor het eerst sinds ik hier ben heb ik met mijn luie billen in de zon gezeten zonder verder ook maar iets te doen. En het was heerlijk, ha!

Dinsdag. 3 dagen op vakantie naar Iluka, ongeveer 2.5 uur zuidelijk van Labrador. De gemiddelde leeftijd van het gezelschap was denk ik 55, omdat ik het met mijn 20 jaar jong flink naar beneden haalde. Uiteraard kon dat mij niet heel veel schelen en heb ik het bar naar mijn zin gehad! Ik heb vissen gevangen met een hengel terwijl ik tot m'n knieën in de zee stond. Tegelijkertijd een beetje aan het tintje werken, heerlijk! Vissen die gevangen worden hier in Australië, worden meteen schoongemaakt en vervolgens op de BBQ gegooid. Verser kan niet, hmmm! Ik voelde me net zo een oer vrouw. Eerst die vis aan de haak slaan, daarna een mes door z'n hoofd jagen, schoonmaken, opensnijden en alle organen eruit trekken, hmm.. en vervolgens lekker grillen op de BBQ. Wist je Romy, dat die vissenogen heel gezond zijn? O ja joh, nou kom maar op met die vissenkop dan.. Sssshhhhhlllllkkkk! Hoppa! Twee ogen in een keer naar binnen gezogen en opgegeten. Toen stonden die ouwe rotten van een vissersmannen wel even met hun mond vol tanden! Correctie: halfvol tanden, aangezien de sigaretten en marihuana de andere helft eruit hebben gerookt. De tweede dag namen Steve & Maree me mee naar een wandelroute, deels door de bushbush en deels over het strand. 3x raden wat we daar tegenkwamen? Een SLANG! Gelukkig was het geen bruine. Mooie route verder hoor, prachtig uitzicht over de zee en rotsen. TOP. Op de terugweg naar huis stopten we in Byron Bay. Dat is één van de plaatsen op mijn bucketlist, maar ik was er nog niet geweest. Wat is dat vet! Allemaal kleine winkeltjes, hippie stores, kroegjes en backpackers resorts. Surfers, skateboarders, gasten met dreadlocks, vrouwen onder de tattoo's.. het beeld wat ik van Australië had voordat ik voet aan wal zette. Daar ga ik dus op mijn gemakje een weekendje vertoeven binnenkort! Maar eerst moet er gewerkt worden. Vrijdag en zaterdag avond Salt grill. Prima.

Wat heb ik nog meer meegemaakt? Ik heb deze vakantie echt gebruikt om bij te komen en te genieten van het o zo mooie Australië. Mezelf uitgeleefd op de tennisbaan en het strand. Leuke dingen gedaan met vrienden. Zelfs geld gewonnen in het casino! Gratis avondjes uit, ik houd ervan. Morgen is er een afscheidsborrel van een collega, vanwege haar visum mag ze niet langer dan een bepaalde tijd op 1 plek werken. Gezellig dus! Maandag kan ik weer vol nieuwe energie aan de slag bij Hilton! Aanstaande vrijdag ben ik gastvrouw bij een expositie op een golfbaan, waar we FIX Bar gaan promoten. Dat is de bar in het hotel. De hele dag lekker buiten, lijkt me wel wat! Ik heb natuurlijk de ballen verstand van golf, maar komt vast goed. Voor Marketing ben ik op het moment bezig met het werven van 'social events' in de banqueting outlets. Waar het op neerkomt is dat we groepen binnen willen halen die een feest of partij willen vieren bij Hilton. Denk aan eind-van-het-seizoen feesten van sportverenigingen, afstudeer gelegenheden van middelbare scholen, high tea's voor moeders van kinderdagverblijven, et cetera. Chelsea heeft me alle vrijheid gegeven en grijpt alleen in als het nodig is. COOL! Ik mag dus het project 'leiden' - tot op een bepaalde hoogte natuurlijk. # spannendmaarwelsuperleuk

En ik heb vandaag een supergave pantalon gekocht! Lekkere 's zomerse kleurtjes, anders dan anders, helemaal top. Ik moet de Hilton-tamtam natuurlijk wel iets geven om op te kauwen..

Dat was het weer voor nu, veel liefs van een heel tevreden Romy! Nogmaals bedankt voor de kaartjes! XX

• 27 April 2014 - 11:09

Pa :

Hey romy, wat heb je weer een hoop leuke dingen gedaan daar down under. Ik hoorde gisteren dat je van vissenogen heel slim wordt! Dus...... En morgen ga je gewoon weer werken , of ben je vrij? Wij hebben onze inkopen voor down under al gedaan , nog 4 weken dan staan we op je stoep. Hebben er super veel zin an en rick is echt niet jaloers gelukkig!!

Liefs Pa xx

• 27 April 2014 - 13:51

Diana&rene:

Hey romy

Ik mag van je moeder niet meer reageren op je mooie verhalen!!!ze stalkt ons;)))
    Daar heb ik natuurlijk geen boodschap aan........hahaha.
    Dat je zelfs op je eigen feesie niet smoor wordt en in de bak terecht komt,ongelofelijk!,
    En wij maar denken,die zet de hele gold coast wel ondersteboven!,
    Maar nee hoor,je nivo stijgt............beetje met ouwe taarten op vakantie gaan!!! Hahaha
    Tja,vissenogen........een blondje kun je ook van alles wijsmaken hehhhhh,ben je nu ook beter gaan zien??
    Dus in het hilton gaat het lekker,als maar meer vrijheden en projectjes.dat is super joh.ga daar lekker mee door helemaal goed.
    Ik lees dus dat je je al aan het voorbereiden bent voor je volgende vakantie over een paar weekies(pa&ma) p.s. Ik had je pa nog gevraagd of ie een heel klein hoekje in z'n koffer voor me vrij had.......huhhm)verse vis en slangen eten,routes in de busch,busch zoeken en beleven......ff aftellen nog maar een paar daaaaaaagies.veel plezier en groetjes

• 27 April 2014 - 14:04

Erika:

He Teppertjes, niet meer reageren.... stalken... ik????? Ha ha. Weer een leuk berichtje hoor en je hoekje is gereserveerd. Gr vanuit Meerkerk.