Ik FIX het wel - Reisverslag uit Labrador, Australië van Romy Iperen - WaarBenJij.nu Ik FIX het wel - Reisverslag uit Labrador, Australië van Romy Iperen - WaarBenJij.nu

Ik FIX het wel

Blijf op de hoogte en volg Romy

04 Mei 2014 | Australië, Labrador

Deze week is als een speer voorbij gegaan! Ik heb weer veel genoten, gelachen en meegemaakt. Zondag ben ik naar die afscheid BBQ gegaan. Super gezellige avond gehad met allemaal andere collega's en vreemde gekken! Hebben jullie mijn Bob Marley outfit gespot op Facebook? Dat was die avond!

Toen was het weer tijd voor iets meer serieuze dingen. Maandag is altijd een lekker begin van de week. Dan werk ik in reserveringen, kan ik lekker mijn routine dingetjes doen en hoef ik niet te veel na te vragen of uit te zoeken. Dinsdag ochtend ben ik voor het werken uit met een collega gaan hardlopen. In Nederland vond ik dat geen doen, maar hier is het anders. Het lijkt wel of half Australië eerst hardloopt en dan pas met de dag begint, ongelooflijk. We deden 5km als een beginnetje, aanstaande dinsdag gaan we voor de 7! Ik ben benieuwd.

Qua Marketing stond deze week in het teken van Ticketmates Golf Day. Ticketmates, de naam zegt het al, is een website / leverancier waar je kaartjes kunt kopen voor themaparken, dierentuinen, etc. Zij hebben hun partners uitgenodigd te komen golfen (waaronder een team van Hilton) op een track van 18 holes. Ieder hole werd gesponsord door een ander bedrijf. Dreamworld was daar één van, en Hilton stond daar met een stand de FIX Bar te promoten. Ik was gastvrouw op de vrijdag zelf, maar moest er op kantoor voor zorgen dat de stand netjes aangekleed was en dat er promotiemateriaal aanwezig zou zijn. Makkelijker gezegd dan gedaan, bleek achteraf!

We hadden zonnebrillen met een speciaal FIX logo in het glas en op de hoesjes laten maken. Die moesten per schip vanuit Amerika komen. Woensdag was er een pakketje op het postkantoor aangekomen. Yes, ze zijn op tijd! Nou nee.. De hoesjes zaten er keurig in, maar de zonnebrillen ontbraken! Oeps.. Vrijdag was de golfdag, en de voorwaarde was dat we alle 144 golfers een kleinigheidje moesten geven. En nu? Misschien komt het morgen, donderdag, nog binnen. Afwachten dan maar. Donderdag ochtend kom ik op kantoor aan. Geen Chelsea, mijn manager; voor de zoveelste keer ziek gemeld. Ik open mijn mailbox in de hoop een berichtje te vinden van het postkantoor. NIKS! Geen zonnebrillen. Now what.. Ik besloot goedkeuring te vragen aan de Operations Manager om 'normale' zonnebrillen te vinden voor in de hoesjes. Dan zouden we in ieder geval iets weg kunnen geven met nog steeds het logo erop. Hij vond het een goede oplossing, maar had er een hard hoofd in dat het zou lukken. Ik ben de straat op gegaan en nog geen half uur later kwam ik terug met een voorstel. Een souvenirwinkeltje om de hoek had de zonnebrillen die we wilden, voor 5 dollar per stuk. Ik heb er een dollar af weten te praten voor ik het aan de Manager voorlegde. Hij gaf me een maximaal budget van 500 dollar om de brillen te halen. 'Een belangrijke skill voor een manager is onderhandelen, Romy! Ga het maar proberen. Als het niet lukt bel je me maar.' TOP! Chelsea is niet op kantoor, maar ik krijg wel toestemming om 500 dollar van haar budget uit te geven. Kicken! Dus ik weer terug naar die vent en hij moest er even over nadenken, zijn rekeningen nakijken.. Maar ging akkoord! Bam! De buit is binnen, probleem opgelost. Hoe cool is dat? De rest van de dag heb ik besteed aan het maken van flyers voor het evenement. Aangezien ik geen enkel idee had wat Chelsea van plan was te promoten en ze haar telefoon niet opnam, heb ik maar zelf beslist wat erop stond! De Operations Manager keurde het goed en ook dat was voor elkaar. Leuk leuk leuk!

De dag zelf, vrijdag, was ontzettend koud en regenachtig. Maar dat mocht de pret niet drukken, het was super! Allemaal gezellige en enthousiaste mensen uit de toerisme branch kwamen gezellig bij onze FIX lounge langs, een cocktailtje drinken, hapje eten, namen een biertje mee voor onderweg in de golf carts.. o ja en sloegen een balletje, want daar ging het natuurlijk om. Ahum! Rond lunchtijd was iedereen dronken, haha. Ik heb zelfs gegolfd, natuurtalentje hoor! Aan het einde van de dag, zeiknat van het afbouwen in de regen, werden er in het clubhuis prijzen uitgedeeld. Één van die prijzen werd weggegeven aan de mooiste, best verzorgde stand. Rara wie die gewonnen heeft? Juist, FIX Bar @ Hilton Surfers Paradise! Yoehoeee! En het wordt nog beter, want weet je wat ik gewonnen heb? Ik mag twee dagen gratis een auto huren! Precies wat ik nodig had voor mijn roadtrip naar Byron Bay! #gelukdwingjeaf

Zaterdag ochtend heb ik heerlijk getennist en 's avonds heb ik in Salt grill gewerkt. Daarna was er een verjaardagsfeestje hier in Labrador, van een vriend van een vriend van een vriend.. Blabla! Maakt niet uit, ik was uitgenodigd. Gezellig hoor, iedereen was helemaal vrolijk, want de stripper was net weg en had er een spektakel van gemaakt - verjaardagscadeau van zijn moeder. Vergeet niet, we zitten hier aan de Gold Coast! De jarige jop werd 21 en die arme jongen was al te dronken om op zijn benen te staan toen ik om 23.30 aan kwam zetten. Maar volgens de verhalen had hij zich prima vermaakt.

Vandaag heb ik het lekker rustig aan gedaan. Ik ben met Maree naar een stukje beschermd natuurgebied geweest, 10 minuten hier vandaan. We kwamen bij een veld met wel 50 kangoeroes die daar lekker aan het rondhuppelen waren! En ik kon daar gewoon lekker tussendoor huppelen, zo tam waren ze. Mooie beesten hoor! Ik stond daar in het gras en ze gingen allemaal om me heen rechtop staan, oren gespitst en ze staarden me allemaal aan. Het leek wel of ik mijn eigen kangoeroe leger om me heen had, super! Heel gaaf om te zien. Daarna heb ik lekker een potje getennist en geskyped met het thuisfront. Nog heel even en dan komen de hypertjes over vliegen!

Dat was het weer voor deze week. Ik verwacht niet zoveel actie en spanning voor aankomende week, maar je weet natuurlijk nooit waar ik terechtkom! Als ik vrij kan krijgen in het weekend ga ik denk ik mijn prijs verzilveren en een roadtrip maken naar Byron Bay. Zonnebrilletje op, hoedje op, surfplank mee, en gaan met die banaan. Wat een leven heb ik toch, soms kan ik het nog steeds niet geloven. Deze 7 maanden in Australië zal ik nooit vergeten!

  • 05 Mei 2014 - 14:29

    Jeanette:

    Romy ik denk inderdaad dat je dit nooit zal gaan vergeten. Wat heb jij een goede keuze gemaakt om daarheen te gaan en wat heb je al veel ondernomen. Als ik het iedere keer met heel veel plezier lees lijkt het wel of er niet gewerkt wordt maar vooral veel genoten. Wat zal Nederland weer saai zijn voor je!!!
    Je pa en ma zijn aan het aftellen hoor, nog even en je kan ze al het prachtige daar laten zien.
    Nou jij lekker genieten en zo af en toe werken.
    Dikke kus van ons!

  • 05 Mei 2014 - 15:18

    Romy:

    Hihi ja Jeanette daar lijkt het inderdaad wel op! Maar stiekem doe ik tussen het genieten door wel gemiddeld 50 uur per week werken. Niet verkeerd toch, voor een student? Laten we zeggen: work hard - play hard!

    Maar ik weet zeker dat ik het in Nederland ook goed naar mijn zin zal hebben. Misschien even wennen aan het temperatuurverschil, maar allebei de landen hebben hun charmes :) Af en toe mis ik het echt wel hoor, om op zaterdagnacht jullie rosé op te lurken en naar alle sterke verhalen te luisteren! Haha.

    Ik ben ook aan het aftellen, kan niet wachten om alles te laten zien aan die twee gekken. Australië is zo mooi en er is zoveel te doen, super!

    Dikke zoen terug en tot snel! XX

  • 05 Mei 2014 - 20:39

    Pa En Ma:

    Uhh aan die twee gekken!!! Prettig gestoord maar leeft verdomd makkelijk hoor. Hi Hi.
    Xxx

  • 10 Mei 2014 - 13:05

    Diana&rene:

    Hey fixing girl,
    Ga je 2 gekken ausie laten zien en beleven.................3 gekken toch!!
    Ik mag met Ed mee ! In dat kleine hoekje van z'n koffer.........weet je nog.
    Ik denk toch dat ik daar maar gebruik van ga maken"huhhum"hahaha.

    Weer een super verhaaltje,mooi man!
    Nog een paar daagjes dan komen de gekken je kan nu echt aftellen,veel plezier daar met z'n allen.

    Groetjes diana& rene

  • 10 Mei 2014 - 23:17

    Ome Jean En Tante Lena:

    Hoi Roompy,
    Nog een week, voor dat Frekie en Frekie komen, wat is dat spannend om naar uit te zien.
    Maar je sluit ze liefdevol in je armen, zodra ze in het vizier zijn.
    Meis een heel fijne tijd toegewenst, van de Veentjes uit Termey.
    Tot Schrijfs, Ome Jean en ant Lena.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 22272

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 14 Augustus 2014

Australië, Surfers Paradise

Landen bezocht: