Adrenaline mode - Reisverslag uit Labrador, Australië van Romy Iperen - WaarBenJij.nu Adrenaline mode - Reisverslag uit Labrador, Australië van Romy Iperen - WaarBenJij.nu

Adrenaline mode

Blijf op de hoogte en volg Romy

30 Maart 2014 | Australië, Labrador

Het heeft even geduurd voordat ik genoeg dingen mee heb gemaakt om weer een stuk te schrijven, maar met de gebeurtenissen van deze week kan ik denk ik wel een behang rol vullen!

Vorig weekend ben ik lekker op m'n gemak inkopen gaan doen bij Harbour Town, en hebben we de verjaardag gevierd van de kleinzoon van Steve en Maree. Hilarisch! Oscar, zo heet ie, werd 2. Heel de tuin versierd met dinosaurussen en er was een vrouw om de gezichten van die kids te schminken. Maar er waren ook veeeeel volwassenen! Allemaal half Russisch, aangetrouwde familie. Die wisten 'm wel te raken hoor! Vanaf een uur of 3 begon iedereen met drinken. Ik ging er om 5 uur vandoor om te werken. Toen ik terugkwam, uurtje of half 1 's nachts, zaten de laatsten rond het kampvuur met dubbele tong en slap geouwehoer. Geslaagde kinderverjaardag dacht ik zo!

Na mijn weekendje Rockhampton moest er allereerst gewerkt worden. Niet een klein beetje gewerkt worden, maar 15 dagen achter elkaar. Hoppatee! Klinkt niet zo leuk, maar dat was het wel. Ik had veel afwisseling tussen de 3 afdelingen, dus precies goed!

Maar nu komt het. Ik schijn intelligent te zijn, maar hier trap ik toch iedere keer weer in. Weinig slaap + veel werk + vrijdag middag borrels = ...... juist. Snel dronken! Het was ontzettend gezellig overigens, lekker drankjes gedaan met de bouwvakkers die de trambaan aan het aanleggen zijn en toen heerlijk gegeten met Steve en Maree. Ik had in Surfers Paradise afgesproken met een aantal vrienden van de beach volley. Dus hop, Romy in de taxi naar Surfers. Ik heb geen kroeg van de binnenkant gezien, want toen ik van de taxi naar de kroeg liep ( ik moet gezigzagd hebben, kan niet anders) werd ik aangehouden voor OPENBAAR DRONKENSCHAP! Nou ja! Dacht dat zoiets alleen in monopoly gebeurde? Ik werd in de boeien geslagen, en samen met een onbekend Pools meisje die nog veeeeel verder heen was naar de gevangenis getransporteerd. Als een echte crimineel. Daar aangekomen werden mijn spullen afgepakt en werd ik met die griet in een cel gezet. Die doos ging uit haar dak! Krijsen, hyper ventileren, mekkeren, pfffffff. Halverwege werden we naar een andere cel verplaatst, waar het voor mijn gevoel tien graden kouder was. Brr! Toen ze ons verplaatsten zeiden die agenten tegen mij: Jij bent de makkelijkste die we ooit gehad hebben hier. Vriendelijk, je werkt gewoon mee, je zeurt niet.. Nee, dacht ik, misschien is dat omdat ik toch niet zo dronken ben als jullie dachten?! Ze bleven ook maar vragen of ik bij dat meisje hoorde. Nee ikke niet! Waarschijnlijk heb ik gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaats met mijn dronken hoofd rondgelopen. Maar goed, ik ben in die andere cel maar verder gaan tukken. Toen om half 3 werden we dan eindelijk vrijgelaten. Ik heb 5ct bail betaald, dat was aardig de moeite of niet! Geen boete, geen strafblad, alleen een nacht in de cel met een hysterische Poolse. Weer een ervaring rijker, zeg dat wel!

De volgende ochtend werd ik lekker wakker in mijn eigen bedje gelukkig. Geen Poolse dames, niks. Ik keek op mijn telefoon en zag een berichtje: Hey Romy, ga je mee varen? Ha! Sure! Dus ik lekker het water op met een Thundercat Boat. Dat was kicken zeg. Het is een soort van zodiac boot, met een super sterke motor en je vliegt er soort mee over de golven. Als je een beetje wind hebt en goed gas geeft, sta je bijna verticaal op het water! Super cool. Ik heb daarmee ook het eiland tegenover mijn dorpje gezien. Dat is pas echt paradijs. Super mooie bomen, walibi's, ECO resorts en kleine strandjes. Beauty! En dat allemaal letterlijk 5 minuten varen van mijn huis vandaan. Hmmm! Rond de middag ben ik terug gegaan naar Surfers en heb ik de beach volleybal finales gekeken. Er kwamen veel mensen van Brisbane die ik in Rocky had leren kennen, dus was super gezellig. Maar.. uiteraard moest er ook gewerkt worden. Douchen, omkleden en hop. Ik was redelijk vroeg klaar en besloot nog een poging te wagen om een kroeg binnen te komen. Dit keer waren we met een hele groep, geen enkel probleem en super gezellig.

Zondag! Het was wederom heerlijk weer, dus zonde om de hele dag in je nest te blijven liggen. Dus ik ging heerlijk een potje vrij tennissen. Omdat de beach volley afgelopen is, moet ik toch iets anders doen om mijn energie kwijt te kunnen! Na twee uur zweten op de tennisbaan ben ik maar even doorgereden naar het strand voor een paar potjes social beach volleybal. Heerlijk. Toen had ik mijn portie wel weer gehad hoor, haha! Spierpijn de volgende dag natuurlijk..

Maandag, Dinsdag en Woensdag heb ik in banqueting gewerkt. Maandag en dinsdag was gewoon overdag, mensen registreren voor een conferentie en tijdens de dag de sprekers assisteren. Dinsdag avond was het reünie der Meerkerkers! Sandra en ik zijn lekker uit eten geweest en hebben toen onze mini-kroegentocht gedaan. Als aflsuiter een heerlijke vette kebab, net als we in Nederland zouden doen. HMM!

Woensdag was een diner voor 'Liquor Legends'. Dat was echt een belevenis. De naam zegt het al, maar die mensen waren echt legends. Er waren ongeveer 200 gasten. Vanaf een uur of 3 's middags hebben zij het op een zuipen gezet. Tijdens het diner werd er af en aan gelopen met bier, wijn, whiskey, gin, noem het maar op. En ze werden niet eens vervelend! Ik weet niet hoe ze het doen, maar die mensen waren gewoon prima aanspreekbaar. Ik durf te wedden dat er meer alcohol dan bloed in hun vaten stroomde, maar goed. Leuk zo een diner, tot dat je het moet opruimen. Pff! Half 3 's nachts waren we dan eindelijk klaar. Ik was om 3uur thuis, mooie tijd om even moeders te bellen! De volgende dag kantoor was wel een beetje zwaar hoor, na zo een nacht hard werken. Maar we hebben het overleefd!

Vrijdag op kantoor was leuk. Ik had een leuke taak en ging allemaal lekker. Het enige nadeel is, mijn manager heeft last van maagstenen o.i.d. en moet geopereerd worden. Ze moet alleen nog een paar weken wachten maar vergaat van de pijn. Heeeerlijk sfeertje op kantoor, dat snap jij! En wij zitten met z'n tweeën afgezonderd van de rest. Dus wie mag het gevloek en getier aanhoren? Juist! Romy, hey hey hey!

Dit weekend was een stuk rustiger dan de vorige gelukkig. Ik was uitgeput van alle gebeurtenissen, poeh. Dus lekker vreog m'n mandje in en uitslapen maar. Heerlijk is dat. Toen werd ik wakker en keek ik op mijn telefoon: Hey Romy, ga je mee op de jetski? Ha, Sure!! Ik hou ervan om zo wakker te worden! Bikini aan goaaan. Het werd nog mooier, want toen ik bij zijn huis aankwam - ik ken die gozer van de tennisbaan en hij heeft blijkbaar heel rijke ouders, woont in een villa aan het water en de jetski lag geparkeerd voor de deur - lag er ook een wakeboard klaar. Jaaaa, daar had ik echt al een hele tijd zin in! Dus wij wakeboarden achter de jet ski. Zoals de meesten van jullie wel weten heb ik dat wel vaker gedaan.. Maar dat wisten de boys niet! Hilarisch, je had die gezichten moeten zien. Damn Romy, je hebt ons er wel even dubbel en dwars uitgeboard. HAHA!

's Avonds moest er uiteraard weer gewerkt worden. Dit keer was het een latertje en ben ik lekker naar bed gegaan. Nu is het hier zondag en tijd voor NHTV school opdrachten. Genieten hoor! Maar goed, het blijft geen feest natuurlijk.

Dat was het dan weer! Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben. Ik in ieder geval wel, met volle teugen. En a.u.b. maak je geen zorgen over mijn arrestatie, dat schijnt heel gebruikelijk te zijn hier in Surfers. Ze pakken je op voor het minste of geringste. Ik heb geen strafblad of boete. Eind goed, al goed!

XX


  • 30 Maart 2014 - 09:50

    Ma:

    He zuipschuit!! Heftiger als dit hoeft niet hoor, als je iets rustiger leeft kan het leven ook erg goed en gezellig zijn he. Lekker hoor dat je qua sport ( en drank) van alle markten thuis bent. Hi Hi (hik Hik )
    In mei graag een stukje rustiger met ons hoor zijn tenslotte net de 18 voorbij.... Liefs Pa en Ma

  • 30 Maart 2014 - 22:14

    Annabel:

    Hahahhaa Romy toch, wat een heerlijke verhalen. Je moet echt een boek uitbrengen als je terugkomt. Ik kan me goed voorstellen dat je die jongens even flink hebt verbaasd met je wakeboard skills! Rustig aan zoals ma zegt en ik ben heel benieuwd naar je volgende avonturen. Liefs xx

  • 31 Maart 2014 - 18:20

    Diana En Rene:

    Aaahhh,we dachten al.................wat moeten we lang op een nieuw verhaal wachten!!!
    En jahoor,mevrouw zat in de bak;)). En dat terwijl je al eens eerder een" aanvaring "had gehad met een of andere pool ! Je was dus gewaarschuwd "zuuplappie".
    Maar nu ff normaal,je hebt het daar goed druk dus..............lekker toch dat je je weg zo mooi gevonden hebt,laat surfers en the gold choast in mei maar ff goed zien aan je pa&ma(kroegentocht)haha.We willen wel mee,maar houden niet zo van een borrel.;))
    We zien ze aan komend weekend,goan we eem proat,n......haha.ga lekker zo door,we blijven je volgen.groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 22309

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 14 Augustus 2014

Australië, Surfers Paradise

Landen bezocht: