Dutchling, komt je buiten spelen? - Reisverslag uit Labrador, Australië van Romy Iperen - WaarBenJij.nu Dutchling, komt je buiten spelen? - Reisverslag uit Labrador, Australië van Romy Iperen - WaarBenJij.nu

Dutchling, komt je buiten spelen?

Blijf op de hoogte en volg Romy

12 Februari 2014 | Australië, Labrador

Hallo, daar ben ik weer.

Go Nederland op de olympische spelen! Ik heb er nog niks van gezien, maar volgens mij houden we de eer hoog. Nog meer medailles in de tussentijd?


Voor degenen die mijn Facebook in de gaten houden is dit misschien oud nieuws, maar ik heb een mega Party gehad vorige week maandag (?!) avond! Haha, maakt hier niet uit welke dag het is; altijd feest. Een collega vierde zijn 25e verjaardag. Dus Dutchee ging in haar lange jurk op haar hogen hakken de uitdaging met de mountainbike aan! 15km heuvelachtige weg, dit mag wel een heeeeel goed feestje zijn.. Uiteindelijk toch aangekomen op locatie (met een helmkapsel en zweetsnor), waar het feest al op volle gang was! Ongeveer een uurtje later kwam er een man in een brandweer outfit binnenzetten. Kom op jongens, we goaaaaan! Huh? Een party bus naar Surfers Paradise! Natuurlijk, waarom niet? Je wordt ten slotte maar 1x 25 :) Dinsdag ochtend werd ik fris en fruitig wakker na 2 uurtjes slaap. Lekker een kantoor shift en daarna mijn eerste avond in het restaurant. Lekkere timing Romy! Ging verbazingwekkend goed moet ik toegeven.


Het is ontzettend lekker werken in het Salt grill restaurant. Druk maar niet te, gezellige collega's en mooie gerechten. Ik krijg alle tijd om te wennen en Armanda, een collega, is helemaal gelukkig: Romy haalt namelijk haar tafels uit als ze druk is!


En dan zijn we bij het ontbijt van vrijdagochtend beland: 'Women in Tourism'. Super leuke ervaring! Het was een netwerk evenement voor, de naam zegt het al, vrouwen in toerisme. Ik mocht daar eigenlijk niet naartoe, omdat ik niet echt een Sales achtergrond heb, geen diploma's. Maar wel een vlotte babbel! Dus ik heb de grote baas ervan overtuigd dat ik het wel kan en hij besloot me een kans te geven. Voel de druk, haha.

De ochtend begon goed met een glaasje bubbels om 7.00u. Ik heb wat dames ontmoet in de ontvangstruimte en een afspraak geregeld met de directrice van een evenementenbedrijf en onze sales dames. Daarna begon het ontbijt, lekker toast met spek en eieren. Verschillende dames hielden een toespraak, waaronder iemand van de Gold Coast Bulletin (krant). Ik kwam best veel te weten over de omgeving en ontwikkelingen hier. Daarna was het tijd voor de voorstelronde! Iedereen die nieuw was in de zaal mocht een kleine sales pitch houden, including myself. Ehhhh oke, nou ik ben Romy en kom uit Nederland, nee heb geen wiet bij me.. Geintje natuurlijk, ik heb me van mijn beste kant laten zien aan die zaal vol zakenvrouwen. Nog geen twee minuten later kwam er een Duitse meid van Marriott naar me toe: 'Vind je het leuk om binnenkort wat te gaan drinken?' Haha sure! Zondag middag uit lunchen met een Sales Agent van de grootste concurrent. Altijd handig. Was nog super gezellig ook.

Toen ik terugkwam op kantoor was de grote baas ineens heel vlug bij mijn bureau. - En, hoe was het ontbijt? Dus ik zeg: Goed hoor, heerlijk gegeten. Leuke ervaring. Doe net alsof ik blond ben natuurlijk. - Nog leads? Ja, deze vrouw is geinteresseerd in een meeting met ons, want ze vindt Hilton een perfecte locatie om haar evenementen te organiseren. Grootschalig of kleinschalig, leisure of business, ze doet van alles.. En z'n mond viel open van verbazing, heerlijk! Laat Romy maar babbelen ;)


's Avonds na mijn restaurant shift zou ik eigenlijk naar een feestje gaan, maar om 23.00u lag ik uitgeteld op de bank en werd ergens middenin de nacht wakker. Haha oeps! Zaterdag weer werken in het restaurant, zondag lekker beachen en verder niet te veel.

En Rick is sinds zondag gediplomeerd Fitnesstrainer! Super knap! Trotse kleine zus aan de andere kant van de wereld.


Het nadeel van al deze leuke Hilton activiteiten is dat er weinig tijd overblijft om te beachen! Op facebook werd er al in een van de gesprekken gezegd: Laten we hopen dat de 'Dutchling' ook weer een keer tijd vrij maakt om te spelen? Haha! Zaterdag de 22e is er weer een toernooi, dus wordt weer een dagje zonnebrand smeren achter mijn oren, in m'n haar en op m'n voeten. En de rest. Want verbranden doet zeerrrrr!


Misschien kan ik dit weekend wel bij de kangoroes langs, als Steve en Maree tijd hebben. Vanavond ga ik voor Steve koken, want Maree is deze week niet thuis. Is het een keertje andersom!


Woensdag de 26e komt mijn stage coach uit Nederland op bezoek. Kreeg al een super enthousiast mailtje van hem binnen, dus komt vast goed.


  • 12 Februari 2014 - 08:18

    Opa:

    Hoi Romy,
    Nou ik heb in de gaten, dat jij je daar niet verveeld.
    Ga zo door en voordat je het weet zit je tijd erop.
    En kijk je er misschien weemoedig op terug.
    Gr. Opa

  • 16 Februari 2014 - 19:32

    Dennis:

    hey romy,
    ik lees dat je het erg naar je zin hebt. Goed te lezen dat je jezelf goed in the picture speelt. Precies zoals ik je ken, je vlotte babbel ;).
    enjoy your time en geniet van het mooie weer en relaxte sfeer.

    gr dennis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 22275

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 14 Augustus 2014

Australië, Surfers Paradise

Landen bezocht: