Cause I'm happy... - Reisverslag uit Labrador, Australië van Romy Iperen - WaarBenJij.nu Cause I'm happy... - Reisverslag uit Labrador, Australië van Romy Iperen - WaarBenJij.nu

Cause I'm happy...

Blijf op de hoogte en volg Romy

12 Januari 2014 | Australië, Labrador

Wat een weekend! Heerlijk! Romy heeft de stoute schoenen aangetrokken en is op stap gegaan. Een aantal super gezellige mensen leren kennen waar ik eigenlijk het hele weekend mee heb gelachen.

Vrijdag middag ging ik om mijn gemak een stuk lopen over het strand, toen ik plotseling een Surfclub tegenkwam met buitenterras. Ik dacht: waarom ook niet? Dus ik ging naar binnen, kocht een lekker koude Corona en ging naar het buitenterras. Daar stuitte ik op een groep mannen die dit weekend in Surfers waren voor een vrijgezellen feest. Dat was een vrij gezellige vrijdagmiddag, zo out of the blue! Later 's avonds ben ik ook met hen naar Stingray's gegaan, een fancy nightclub in Surfers. Wederom vrij gezellig! Toen het tijd was om naar huis te gaan werd ik, 'Dutches', natuurlijk weer uitgelachen dat ik op m'n mountainbike naar huis wilde en ze wilden me in een taxi hebben omdat fietsen hier in Australië gewoon raar is. Maar Dutches, eigenwijs als altijd, ging gewoon lekker op de pedalen naar huis.

Wat de volgende ochtend gebeurde liet mijn volleybalhart een tikje sneller kloppen! Ik deed mee aan een soort trainingsochtend van de lokale beachvolleyballers en heb gewoon in één keer, HUTS, een partner gevonden om a.s. zaterdag de Queensland open mee te spelen! A.s. donderdag avond gaan we weer trainen, onder begeleiding van volgens mij best getalenteerde mensen. Echt hoor, dat is toch geweldig? 1x volleyballen en gewoon meteen een partner aan de haak geslagen! Het mooie is nog dat ze hier in Labrador woont, dus dat is verdomd handig; ik heb hier natuurlijk niet mijn blauwe racemonster voor de deur staan die me thuis overal bracht waar ik naartoe wilde. Maar goed, na de potjes volleybal zijn we in hun clubhuis gaan lunchen. Dat is hier in Australië heel normaal. Iedere sportvereniging heeft hun eigen club, waar ze dan korting hebben op eten en drinken. In principe zijn het dus gewoon openbare restaurants of bistro's, maar is er een prijsafspraak gemaakt en dan is het ineens hun club. Bizar.

Ik moet wel wennen aan die hitte tijdens het volleyballen, niet normaal. Ik heb me in tijd van 3 uur 3x ingesmeerd en voelde de zon gewoon branden. En een dorst dat ik had, pieeew! Het was nog niet eens middag! Deze blondie was alleen wel vergeten haar voeten in te smeren en loopt vandaag op de blaren. Damn, dat doet zeer!

Toen ik eenmaal thuis en gedoucht was hadden Steve en Maree de hele tafel vol staan met eten. "Romy, if you are hungry I have heaps of food overhere! Don't bother making yourself something darling, have a seat!" Haha, net mijn eigen moeder! Dus ik kon zo aanschuiven. Lekker hoor! Na het eten ben ik naar het casino geweest, want er was een feestje daar in de bar. Prima avond! Ik zat alleen wel om 2300u al in een taxi naar huis, want ik was he-le-maal gesloopt. Oeps! Haha.

En zondag? Gewoon lekker lazy sunday. Een beetje boodschappen gedaan, een fatsoenlijk wijnglas gekocht - ook niet onbelangrijk - en vooral mijn verbrande voetjes uit de zon gehouden. Vanavond lekker rustig aan, mentaal voorbereiden op de kantoortijden. O ja, want dat was toch waarom ik hier kwam? Hilton, Marketing.... Juist! ;)

En dames thuis gefeliciteerd met de overwinning op LIMAC! Ga zo door toppers!

O ja! Sinds kort heb ik ook een Australisch telefoonnummer genomen, waarop ik waarschijnlijk beter te bereiken ben. Dus als je via Whatsapp ineens een vreemd nummer ziet, ben ik het: 04-35756800.

Toedeloe!

• 12 Januari 2014 - 10:58

Jeanette:

Hoi Romy,
    Als ik het zo allemaal lees heb je buiten je stage je draai al aardig gevonden.
    Maar eerlijk gezegd waren we daar ook niet bang voor!
    Succes deze week weer op je stage.
    Xxx

• 12 Januari 2014 - 13:04

Pa En Ma:

Romy het klinkt allemaal goed en gezellig en ook helemaal passend bij jou, je verhalen lezen heerlijk weg alleen missen we wel wat foto's bij al deze gezelligheid. Werkse alvast.
    Xxx Pa en Ma

• 12 Januari 2014 - 17:34

Harry En Cobie:

geweldig dat je het zo naar je zin hebt, geniet er lekker van en we blijven je volgen, gr van ons xxx

• 13 Januari 2014 - 10:31

Antoinet:

Super meid dat je al weer lekker aan het ballen bent, en je draai aardig kan vinden. Nu inderdaad nog een paar foto's erbij en hebben wij niet alleen wat leuks te lezen, maar ook nog wat leuks te zien. En zaterdag knallen met die ballen. groetjes.

• 13 Januari 2014 - 13:26

Dutchee:

Ja ja, jullie hebben helemaal gelijk! Maar goed, wij Ipertjes zijn nu eenmaal niet van die foto-makers. Ik beloof dat zodra mijn telefoon weer gemaakt is (hopelijk zeer binnenkort, maar ik heb er een hard hoofd in), ik mijn uiterste best zal doen om mooie plaatjes te schieten voor het thuisfront! Voorlopig moeten jullie het dus nog even met woorden doen. Sorry!