Rock Vegas - Reisverslag uit Labrador, Australië van Romy Iperen - WaarBenJij.nu Rock Vegas - Reisverslag uit Labrador, Australië van Romy Iperen - WaarBenJij.nu

Rock Vegas

Blijf op de hoogte en volg Romy

09 Maart 2014 | Australië, Labrador

Ik ben ontzettend blij dat ik de gok gewaagd heb om zo belachelijk ver te rijden voor een volleybal toernooi! Ik heb van deze mini vakantie genoten van het begin tot het einde. Zoals de meesten van jullie wel weten hou ik van impulsieve beslissingen en uitdagingen, maar je weet natuurlijk nooit hoe dingen lopen! Ik 'kende' welgeteld 1 persoon waarmee ik zou reizen, daar had ik namelijk tijdens het vorige toernooi zeker wel een volle 2 minuten mee staan praten, en mijn beach partner ontmoette ik de volgende ochtend 5 minuten voor de eerste wedstrijd. Romy in haar nopjes!

Maar laat ik bij het begin beginnen, voor het gemak.Vrijdag ochtend vroeg (5.30) ben ik met mijn huisgenootje meegereden richting Brisbane. Ideaal, zij werkt daar als Fysio. Vanaf daar heb ik een trein gepakt naar het centrum en ben ik op mijn gemakje gaan ontbijten bij de Coffee Club. Vakantie modus: aan! Heerlijke Flat White en een Spaanse Omelet; prima begin van mijn mini-vakantie! Omdat ik zo belachelijk vroeg in de stad was waren alle winkels nog dicht en besloot ik op een bankje in de zon lekker te wachten. Uiteraard viel ik in slaap! Ik had het al een soort van verwacht, want ik had mijn tas zo vast als een huis onder me verstrengeld liggen toen ik wakker werd. En hoe! Haha, er kwam een vrouwtje langs en ze tikte me zachtjes op mijn schouder: 'Ehm, ik wilde je niet laten schrikken maar gaat alles wel goed?' Die zal wel gedacht hebben, weer zo een achterlijke backpacker die teveel gezopen heeft. 'Ja hoor', zeg ik. 'Weet u toevallig hoe laat de winkels open gaan?' Ze keek me lachend aan en zei: 'Het ziet er allemaal aardig geopend uit meid!' Toen realiseerde ik me pas dat het ineens veel drukker was op straat; het was een uur later! Juist, dat was een lang dutje zo op de vroege morgen! Haha. Ik heb op mijn gemakje de Australische mode bekeken en wat door de stad gelopen, met de nadruk op 'gemak'.

Daarna pakte ik een taxi naar het adres van mijn vervoer naar Rockhampton. Best raar hoor, om een taxi naar een huis te sturen waarvan je de bewoner nog moet ontmoeten! Toen ik bij het huis aankwam moest ik een trappetje op naar de veranda, waar de zon lekker op scheen uiteraard. Het zag er allemaal wel een beetje verlaten uit. En ja hoor, niemand thuis! Oke, ik was wel een half uurtje te vroeg maar dan nog.. Wachten dan maar, op de veranda van een vreemde. 20 minuten later kwam ie dan eindelijk de hoek om gesjeesd uit zijn werk vandaan. Het was een Duitser! Moet goed komen.. De andere twee mannen arriveerden ook de 10 minuten die volgden en we waren ready to go! We hadden in ieder geval genoeg tijd om elkaar te leren kennen tijden de trip naar Rockhampton. Het was hilarisch, keiihard met de muziek meezingen alsof we elkaar al jaren kenden. Rond zonsondergang was er een typisch Aussie liedje en reden we daar op de 'highway' - maximaal 100km p/u op een éénbaansweg - wat voelde ik me rijk! Kleine dingetjes maken het verschil, hoe gek dat ook is.

Uiteraard waren we uitgedroogd na een lange reis, dus de eerste stop in Rockhampton (of Rock Vegas, hoe de mannen het noemden) was bij de liquor store! Kratje bier in de kofferbak en goaaan. Nog geen 2 minuten later kwamen we aan bij het vakantie park waar we een huisje hadden geboekt. Of beter gezegd, waar zij netjes een huisje hadden geboekt en ik last minute bij paste! Bier op tafel en proost! Ik heel naïef op zoek naar een bier opener, vergetende dat ik met Duitsers op stap was. Dat was een belediging! 'Er wordt geen bier opener gebruikt om je bier open te maken, anders slaap je maar buiten!' Eh.. Oke! Spoedcursus bier-openen-met-van-alles-en-nog-wat-behalve-een-bieropener dan maar! Aan het einde van de avond kon ik het met een mes, vork en aansteker! Tja, je hebt dorst en je wil wat.. Krat leeg, buiken vol, zoals dat heet: een beetje moe maar voldaan. Met z'n allen hebben we nog even een verfrissende duik in het zwembad genomen en toen was het toch echt tijd om ons mentaal voor te bereiden op het toernooi. We hadden tenslotte niet voor niks zo ver gereden!

Het was een heerlijke dag om te spelen. Beetje wind, niet teveel. Zon en af en toe een beetje bewolking om bij te komen. Mijn partner was ook Duits en we gingen prima samen! Zij was klein en verdediger, net als ik. We hadden allebei nog nooit van ons leven een wedstrijd geblokt, maar iemand moest het doen! De eerste set die we speelden was erg komisch. We leken wel kippen zonder kop, allebei helemaal in de war omdat we onze blokker kwijt waren. Robin, waar ben je nou?! Ik heb me maar opgeofferd en over de hele dag, 5 wedstrijden, welgeteld 2 killblocks gehad. Speltip 5: Weet waar je kansen liggen.. Maar goed, we hebben heerlijk gespeeld en toch nog 2 van de 5 wedstrijden gewonnen.

Na onze laatste pot was het tijd voor borrels en gratis barbecue omdat iedereen de moeite had genomen om zo ver te rijden! Wat daarna precies gebeurde weet ik niet zo gedetailleerd als de rest van mijn verhaal, moet ik toegeven. Het had te maken met drankjes, nog meer drankjes, gezelligheid, sterke verhalen, kroegen tochten en een taxi rit naar huis toen ik begon te hikken. Mooie tied ja!

De volgende ochtend was genieten. 4 HANGOVER mensen en 1 toilet. Dat rook naar roosjes! Hmm! Maar goed, toen we allemaal onze lading kwijt waren was het tijd om uit te checken en terug naar huis te rijden. We waren opvallend rustig vergeleken met de heenreis. Hoe zou het komen! Ik heb ontzettend genoten van dit weekend en ook veel nieuwe, leuke mensen leren kennen. Ik ben een mensen-mens, als je begrijpt wat ik bedoel, dus ik ben ontzettend blij dat ik weer eens andere mensen dan collega's om me heen had. Alhoewel ik ook ontzettend leuke collega's heb, begrijp me niet verkeerd!

Deze week is weer back to earth, Hilton time. Dinsdag ga ik lekker uit eten met Sandra de Winter. Wij Meerkerkers uit de polder... ;)

Toedeloe!

  • 10 Maart 2014 - 11:08

    Erika:

    Hoe spannend kan het leven zijn! Weet niet wat je met Sandra gaat beleven maar dat etentje zal ook zeker niet saai worden... Doe de groetjes aan haar. Dikke kus

  • 15 Maart 2014 - 19:34

    Rene&diana:

    Hey reiziger.

    Lekker man op vakantie,in je vakantie.;))) dat doet ook maaaaaar.haha
    Dus je bent ff aan het sightseeing geweest,stukkie links,beetje rechts,korte ritjes,en weer terug....super. Zal ik ook doen je bent er toch!!! En altijd makkelijk zo'n cursus flesjes bier open te maken, volgende week ff met een "sabel" een flesje open meppen in het hilton................we horen het wel.groetjes

  • 18 Maart 2014 - 19:05

    Joke En Sijmen:

    Hallo Romy.
    van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Rick.zal wel vreemd zijn zover bij hem vandaan.
    wij wensen je nog een fijne tijd toe in australie en maak er wat van
    groetjes van Joke en Sijmen.




    v

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 22261

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 14 Augustus 2014

Australië, Surfers Paradise

Landen bezocht: