No worries, mate! - Reisverslag uit Labrador, Australië van Romy Iperen - WaarBenJij.nu No worries, mate! - Reisverslag uit Labrador, Australië van Romy Iperen - WaarBenJij.nu

No worries, mate!

Blijf op de hoogte en volg Romy

05 Januari 2014 | Australië, Labrador

Na een heerlijke nacht slapen heb ik vandaag op mijn gemakje Surfers Paradise verkend. Om van Labrador naar Surfers te komen moest ik met de fiets over de autoweg. Ik had om precies te zijn 30 centimeter om te fietsen, en werd ingehaald door auto's met een snelheid van minimaal 60km per uur. Adrenaline all the way!
Maar goed, veilig aangekomen bij het Hilton hotel (dat ik gelukkig al van ver kon herkennen vanwege de hoogte van het gebouw) stelde ik me enthousiast voor aan de concierge en vroeg om een kleine rondleiding. Helaas, dat ging niet door; het was zondag en dus chaos. Volgende keer beter! Morgen zal ik wel een uitgebreide tour krijgen.
Dan verder met de stad zelf. En natuurlijk het strand, waar volop gesurft en genoten wordt. Heerlijk! Surfers zit vol met winkels, restaurants en bars. Over restaurants en bars gesproken: Ik ging lunchen bij 'Avenue', een restaurantje nog geen 100 meter van het hotel vandaan. Een heerlijke Caesar salad met een Pornstar cocktail, omdat het kan! Ik heb het om mijn dooie gemak opgepeuzeld en gedronken en liep richting de bar om te betalen. Toen ik om de rekening vroeg was het: "Oh no worries, that has already been paid for!" Huh? Dat is al betaald? Hoe kan dat nou, ik ben hier net een uur en heb met niemand gepraat, behalve dan de serveersters... "Yeah, we have a local that comes here every week. He just enjoyed watching you enjoying that lunch on your own, so he paid for you. He just left, so no need thanking him!" Eh, oke?! Een wildvreemde die mijn lunch betaalt en niet eens laat weten wie hij is? Welcome to Australia, no worries mate!

• 05 Januari 2014 - 14:14

Corry:

Hoi Romy,wat leuk dat we je zo kunnen volgen en dat je reis goed is gegaan,ik begrijp dat morgen je eerste werkdag is .veel plezier en tot schrijfs xx.de rovertjes.

• 05 Januari 2014 - 17:15

Rene&diana:

Hoi daar, 't ziet er allemaal super uit daar............google earth is een uitvinding!! Uitkijken met fietsen hehhhh.......(rijden die slimmerikken ook nog aan de verkeerde kant van de weg)....haha. Doei

• 06 Januari 2014 - 09:18

Marleen:

Ha Romy,

kijk, das lekker de winter doorkomen: zonnetje, strand, bar, cocktail, salad en dan ook nog eens betaald door een ander...het wordt echt genieten!!

• 06 Januari 2014 - 10:07

Opa Koos:

Lijkt wel luilekkerland daar en ga je morgen weer een hapji daar nemen om te kijken wie de prins op het witte paard wel zijn mag geniet er maar van en als dit zo door gaat dan is een half jaar zo maar weer om.
    gr. Opa