INTENS - Reisverslag uit Maroon Town, Jamaica van Romy Iperen - WaarBenJij.nu INTENS - Reisverslag uit Maroon Town, Jamaica van Romy Iperen - WaarBenJij.nu

INTENS

Blijf op de hoogte en volg Romy

22 Juni 2014 | Jamaica, Maroon Town

Intens! Dat is het beste woord om de afgelopen weken te omschrijven. Ik heb intens genoten, daarna intens gejankt, en daarna intens geleefd. Ik zal het allemaal toelichten, want dit klinkt misschien een beetje.. intens?!

Nog maar 1 weekje te gaan met pa en ma. Byron Bay stond op de planning, dus daar zijn we zaterdag op het gemakje naartoe gereden. Met z'n drieën gingen we in een Backpackers slapen! Ja, pa en ma gingen voor de ultieme Aussie experience. Jammer genoeg was het drakenweer. Toen we aankwamen zijn we naar de vuurtoren gelopen. Hartstikke leuk om te doen, als het droog is. Helaas zijn wij tot op de bilnaad nat geregend, niet normaal! Brr! Alle lange kleren kletsnat, dus 's avonds uit eten in een kort jurkje, haha. Maar de straat muzikanten maakten het allemaal weer goed. Wat een muziek daar zeg! Na het eten hebben ma, ik, en een Zweeds meisje die we in Cairns hebben leren kennen, onze stoute schoenen aangetrokken! Cheeky Monkeys, we komen eraan! In de plenzende regen stonden we te wachten, helemaal klaar voor een dikke party. En dat was het! Ma was een avondje mijn zus, en mijn zus en ik hebben heerlijk gedanst en op z'n Maastrichts INTENS genoten! Best leuk hoor, zo een zus. We kwamen om 3.30u thuis.
Voor de volgende dag was de Sky Dive gepland. Ik netjes vroeg m;n nest uit, kreeg ik een berichtje dat het afgelast werd vanwege de wind en regen. Shit, dat had ik ingepland als hét vader-dochter moment, zoiets vergeet je gewoon nooit meer. Maar goed, wij Hollanders zijn niet voor één gat te vangen! Onze dag werd evengoed ingevuld, met een surfles! Die ouwe gek ging natuurlijk als een speer. Romy ging iets minder hard, al het kruid was in de kroeg al verschoten denk ik.. Maar het was desondanks gaaf! Na een dag in het water ploeteren hadden we natuurlijk honger voor 3, dus gingen we heerlijk uit eten. Opnieuw met live muzikanten op de achtergrond. Daar word je gewoon blij van! Na het eten zijn we terug naar de Gold Coast gereden, omdat we geen droge of schone kleren meer hadden!

Maandag een dagje gewassen. Punt. Uit. Verder kwam er weinig van ons terecht. We besloten dinsdag weer terug naar Byron Bay te gaan, want we wilden graag die walvissen zien vanaf de vuurtoren. Zo gezegd, zo gedaan. Helaas geen walvissen. Wel regen. Woensdag avond hadden Steve en Maree een afscheidsdiner gekookt. Heerlijk! En super gezellig. Toen was het toch echt tijd om afscheid te nemen donderdag. Het inpakken ging pa en ma gemakkelijk af, ze hadden zelfs een koffer over! Hoe kan dat nou, hoor ik je denken. Dat is precies wat ik ook dacht. Toch maar even kijken wat ze allemaal hebben meegenomen. Ja hoor! Mijn koffer! Sukkels, haha. Net op tijd op het vliegveld nog maar even over gepakt dus. Tja, daarna was het dus janken voor de dames. 1x afscheid nemen van je ouders is te doen, maar voor de tweede keer doet het nog meer zeer! Je weet precies wat je mist, en je weet ook dat het nog wel even duurt voordat je dat weer terug krijgt. INTENS gejankt dus!

Goed, we hebben nu dus intens genoten en intens gejankt. Dan kom ik nu aan bij het intense leven.

Vrijdag ben ik heerlijk met een collega van mij naar Nobby's Beach geweest. Uit eten bij de Mexicaan, heerlijk Sangria gedronken en allerlei kleine tapas gegeten. Gezellige muziek, 3 leuke mensen en heerlijk eten! Daarna zijn we naar mijn favoriete kroeg gegaan, Cambus Wallace. Een bar met zware houten deuren, leuke muziek, lekkere speciaalbieren en een uitgebreide rum collectie. Daar hebben we de avond doorgebracht met de bekende Tour de France rijders Robby McEwen en Nick Gates. Zo maak je nog eens wat mee he? Om een uur of 1 lagen we lekker in bed, want we moesten er vroeg uit voor het WK!! Nederland - Spanje, dat willen we niet missen natuurlijk. Zaten we dan, met ons katerhoofd voor de TV. Meer hoef ik niet te vertellen, jullie weten allemaal hoe die wedstrijd afgelopen is!
Zaterdag avond was mijn eerste shift terug bij Hilton na de vakantie. Heerlijk gewerkt, het was lekker druk. Laat thuis, en zondag weer vroeg uit de veren voor een catch-up met m'n Beach Partner die voor 5 weken terug naar Estland gaat. Daarna nog maar even hard gelopen. Ik ging als een speer, niet normaal!
Maandag. Terug op kantoor. Mijn kantoorstoel had me gemist, zei die. Blij dat ik 'm weer warm kwam houden. En ik moet eerlijk zeggen, ik heb 'm niet echt gemist. Maar, het viel allemaal best mee.

Maandag was manisch druk, en dus zo voorbij. 's Avonds weer lekker naar tennis gegaan, weer even lekker gelachen met die gasten daar. Dinsdag terug naar Marketing. Mijn projectje is even aan de kant gezet, omdat Chelsea mij nodig had. Goed teken toch? Dus deze week stond in het teken van FIX Bar. Veel Artwork gedaan, flyers gemaakt, facebook updates geplaatst, de website geüpdated, etc.
Vrijdag was hels, pff! Het zou zo een leuke dag worden: 's ochtends was ik parttime filmster en daarna moest ik een shoot begeleiden in de bar. Daarna zou ik een welverdiend middagdutje krijgen in één van de hotelkamers, en vervolgens 's avonds in het restaurant werken. Klinkt goed toch? Er werd een filmpje opgenomen voor trainingsdoeleinden, waarbij ik de gast speelde. Ik werd in een luxe auto met chauffeur voorgereden en moest mezelf laten inchecken. Gaaf hoor! Beetje jammer dat je dan achteraf weer hoort dat je kleding niet gepast was voor een leisure gast. Kan toch niet, een spijkerbroek met een witte blouse, hakken en een jasje in dezelfde kleur? Ga je een modeshow lopen of zo? JEZUS!! Hypocrieten hier, zo preuts als de pest en niks gewend. Maar goed, ik heb mezelf na de vorige keer beloofd er malie aan te hebben. Nog maar 2 weekjes werken Romy, dan is het klaar!! Goed. Toen werd het tijd voor de foto sessie in de bar. Er waren een aantal nieuwe cocktails die gefotografeerd moesten worden. 12uur had ik afgesproken met de fotograaf en barman. Dat vonden zij namelijk makkelijk. Prima! Fotograaf was een kwartier te laat, en de barman lag nog in zijn nest. KOM OP NOU!! Pff. Anderhalf uur later dan gepland konden we dan eindelijk beginnen. Gelukkig zijn de foto's wel mooi geworden, dat is de positieve kant van het verhaal. Nou, middag dutje, ik kom eraan hoor! Ben er helemaal klaar mee. Belt mijn restaurant manager: Sorry Romy, het is rustig vanavond dus je shift wordt gecanceld. Fantastisch. Geen geld en erger nog, geen afternoon snooze! Grrr. Zat ik nog tot half 6 op kantoor flyers opnieuw te maken omdat die barman de verkeerde naam had doorgegeven de vorige keer. KOM OP NOU!!

En toen.. was het weekend! Zoals ik vaak zeg, work hard - play hard! Zo gezegd, zo gedaan. Na het werken heb ik de trein gepakt naar Brisbane. Daar werd ik opgepikt door een vriendin en hebben we heerlijk gekookt en gegeten. Even lekker bijgekletst, en toen naar bed. De volgende dag speelden we namelijk een Beach Volleybal toernooi, 2x2 mix. Om 12uur was technische meeting, dus we hadden 's ochtends nog genoeg tijd om andere leuke dingen te doen! Die ochtend was echt vet. We gingen naar de Kangaroo Cliff in Brisbane. Een cliff dus, waar we niet vanaf sprongen, maar omhoog klommen! Hoe cool is dat? Met van die touwen en haken en alles erop en eraan. Echt kicken. Ik heb geen hoogtevrees, maar moest toch wel een keer slikken toen ik achterover moest hangen om over eens stuk rots heen te klimmen. PFFF! Maar het is gelukt, ik was boven en nog belangrijker - veilig beneden! Zat ik daar lekker bij te komen, lag er een slang 2 meter achter me. Ehh, moet dat nou echt? Maar ik moet toegeven, deze was best mooi. Ongeveer 3 meter lang en hij had net geluncht! Wat een raar gezicht is dat. Er zat gewoon een dikke bobbel in dat lijf. Blijkbaar was het nog niet helemaal verteerd.. Tijd om te volleyballen! Ik had sinds april niet meer gespeeld, dus het was even wennen. Al gauw had ik het gevoel weer terug en gingen we knallen met die ballen! 3e geworden, veel gelachen en keihard gewerkt. De laatste wedstrijd moesten we opgeven omdat mijn partner dikke krampen in zijn kuiten had. Ik dacht dat ik degene was die al te lang niet meer gevolleybald had?!? :)
Daarna was het tijd voor een afterparty - drinkspelletjes, pizza, lol en uiteindelijk daarna nog uitgegaan in West End. Kortom: Ik heb weer INTENS geleefd!

Het is nu zondag en ik zit even bij te komen van alle belevenissen. Door het WK heb ik niet bijster veel geslapen en dat zal voorlopig ook nog wel zo blijven. Maar goed, nog maar 2 weekjes werken en dan is het gedaan met de stage! Tijd is omgevlogen. Tot de volgende! XX

  • 23 Juni 2014 - 07:36

    Erika:

    Hier kan ik maar 1 antwoord opgeven: We hebben idd een "intens" mooie en bijzondere vakantie gehad.
    Geniet nog even van dit prachtige natuurrijke land. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 22309

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 14 Augustus 2014

Australië, Surfers Paradise

Landen bezocht: