Excuzes-moi - Reisverslag uit Labrador, Australië van Romy Iperen - WaarBenJij.nu Excuzes-moi - Reisverslag uit Labrador, Australië van Romy Iperen - WaarBenJij.nu

Excuzes-moi

Blijf op de hoogte en volg Romy

04 Juni 2014 | Australië, Labrador

Excuzes-moi voor de lange radiostilte! Jullie denken vast dat er iets ernstigs gebeurd is, maar het gaat allemaal prima hier hoor! Meer dan prima zelfs. Pa en ma zijn twee weken geleden aangekomen en ik heb het sindsdien ontzettend druk gehad.. met genieten! Even quality time na al die maanden.
Sjonge jonge, wat een ontlading toen ik ze van het vliegveld ging oppikken die vrijdag de 23e. Ik had al van alles overhoop moeten halen om een auto te kunnen huren; blijkbaar mag dat hier niet, als je jonger bent dan 21. Ik dacht dat ik alles voor elkaar had. Ik mocht eerder weg van kantoor, kon ik de auto oppikken en nog een hapje eten en dan richting Brisbane. Kreeg ik om 3uur een telefoontje van het bedrijf. 'Mevrouw, u heeft voor vanavond een auto gehuurd, is het niet?' Ja precies, want ik ga eindelijk mijn ouders ophalen! 'Ik ben bang dat het feest niet doorgaat, want het is tegen de wet om een auto te verhuren aan een minderjarige.' Ja hoor!?! Now what? Nou, gewoon. Soms is het beter om geen genoegen te nemen met NEE. Dus een uur en een verzameling uiterst overtuigende woorden later had Romy de NEE veranderd in een JA NATUURLIJK, MEVROUW. O en ik kreeg een gratis upgrade naar een Nissan X-trail. Heel vervelend! Pa en ma, ik kom eraaaaan!

Daar stond ik dan, bij Brisbane Airport. De vliegtuigen waren geland en ik zag stuk voor stuk vaders hun kinderen en vrouw in hun armen sluiten. Pffff, dan duurt een uur wachten lang zeg! Allemaal blije gezinnetjes, sta je daar in je uppie op je ouders te wachten. En het duurde maar, en duurde maar.. en toen kwamen ze de deur door! Tranen met tuiten!! Maar vijf minuten later zaten we heerlijk aan de borrel. Die avond was heerlijk, we konden maar niet ophouden met vertellen. In vijf maanden is veel gebeurd!

De eerste week hebben we vooral gebruikt om bij te komen. We waren er allemaal hard aan toe! Pa en ma hadden allebei (te) knetterhard gewerkt en ik was zelf ook aardig bezig geweest. Daarbij was ik natuurlijk constant op mijn hoede - constant op mijn spullen letten, op mezelf passen; bedoelt die gozer dat echt goed of is hij ergens op uit? Ik neem toch maar een taxi voor de zekerheid, je weet nooit.. Nu kon ik weer even lekker nergens aan denken en gewoon relaxen. Heerlijk! We hebben strandwandelingen gemaakt, de golven onveilig gemaakt en gewoon veel lol gehad. Zaterdag avond was er een heerlijke BBQ met Steve & Maree, super gezellig. Een stuk of 10 roadies later was het dan eindelijk bedtijd. Zondag avond had ik in Salt grill, het restaurant in Hilton, gereserveerd voor een 5-gangen menu met bijpassende wijnen voor ons vijven. Wat voelde ik me rijk met 2 paar ouders aan tafel! En het eten was verrukkelijk. De sommelier had ons even goed verwend met een aantal speciale wijnen en aan het einde van de avond waren we heerlijk verzadigd; precies goed! Ik heb een rondleiding gegeven door het hotel, konden pa en ma meteen zien hoe mijn werkomgeving eruit zag.

Woensdag zijn we met het vliegtuig naar Cairns vertrokken. 1 uur en 50 minuten verder en we waren aan de andere kant van de staat. Wat we daar allemaal beleefd hebben is onbeschrijfelijk mooi.

Het begon al met de check-in bij Hilton. Haha, we voelden ons net alsof we in de film zaten! De deur werd netjes opengehouden door de bell boy, onze bagage werd uit de taxi en in de kamer vervoerd door de concierge, die ons allerlei informatie gaf over de omgeving tijdens ons lift ritje naar kamer 525. De knaap achter de receptie behandelde ons als VIP's en was ontzettend geïnteresseerd in Hilton Surfers. Perfect! 's Avonds gingen we cultuur snuiven in de locale kroeg waar dé Australian Football Derby op grote schermen te zien was. Queensland vs, New South Wales, oftewel 'State of Origin'. Gezelligheid alom!

Donderdag hebben we de bus gepakt naar Palm Cove, een idyllisch strandje ten noorden van Cairns. Een soort klein Hawaii, maar dan met kans op Jellyfish - dodelijk giftige kwallen - en krokodillen. Maar, zeiden de locals, het is nu veel te koud voor die twee, dus als je wilt kun je best een duikje nemen hoor! UHU.. nee dankje.

Wat we vrijdag gezien hebben is denk ik het hoogtepunt van de trip. We gingen het koraalrif bekijken. Met een dikke catamaran bemand door maffe crew members cruiseten we richting het rif. Daar ging ma snorkelen en gingen pa en ik Scuba Diven. Wauw! Ma heeft gewoon achter een grote schildpad aan gesnorkeld en wij twee zagen het rif van heeeel dichtbij. We zagen een clownfish, ook wel bekend als Nemo, veel mooi gekleurd koraal en hele scholen met andere vissen van piepklein tot bijna een meter lang. En... we zagen een haai. HAAAAIII! 2 duiken van 45 minuten, het was prachtig. Wat een ervaring. Ik ga na mijn werk bij Hilton proberen mijn Duik Brevet te halen hier, dat is een ding wat zeker is!

Zaterdag. Weer een tour, maar dan in de table lands en het tropisch regenwoud net buiten Cairns. We hadden opnieuw een gestoorde gids die de sfeer er lekker in hield! 's Ochtends kwam ie ons oppikken met een busje dat kraakte aan alle kanten. Kwam er een vent uit zetten op blote voeten met haar tot z'n billen. Hoi, ik ben Bart! Kom op folks, we gaan de rest oppikken. Ehh, oke! Hij wist ons mooie plekjes te laten zien en veel dingen te vertellen. Er was 1 boom met een omtrek van 59 stappen! Damn! Ook dat was super om meegemaakt te hebben.

Zondag zijn we naar Port Douglas gereden. Mooie route hoor, allemaal zigzag bochten door de natuur. We hadden daar een appartementje gehuurd en die was echt geweldig. Alles mooi van hout, met een verwarmd zwembad, bubbelbad, noem het maar op.

Maandag zijn we met een gids weer het wild in gegaan en hebben we slangen, krokodillen en nog een aantal andere wilde beesten gespot! Wauwie!! Van Port Douglas naar Cape Tribuation en weer terug. Opnieuw een top dag.

Dinsdag dan! De een na laatste dag. We hebben heerlijk zelf een stuk door de natuur gebanjerd en daarna zijn we door het regenwoud gaan stand-up paddle boarden. Kicken!! Lekker op je plank door de rivier peddelen en genieten van alles wat er om je heen te zien is. O ja, kijk uit voor die booooom!

Vandaag stond in het teken van koffers inpakken, veel te veel zooi hebben en het er toch in proberen te krijgen. Vervolgens bij het vliegveld aankomen waar ze je vertellen dat de koffers te zwaar zijn. Oeps, al die moeite voor niks.. Dan maar een koffer inchecken! 1 ding is zeker, Jetstar is 100x fijner om mee te vliegen dan Tigerair. Maar goed, we zijn veilig aangekomen en klaar voor het volgende avontuur!

We hebben nog een week om te genieten en gaan dat ook zeker doen. Pa mag misschien met Steve mee wild zee vissen en we gaan nog naar Byron Bay. Sky diven! Op de tafels dansen bij Cheeky Monkeys! Surfen! WHOEEEE! Dan nog een dagje de toerist uithangen en dan zien we wel weer.

Nogmaals sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten. Ik was even druk met genieten! What's new.. ;) XX




  • 05 Juni 2014 - 09:02

    Jeanette:

    Wat een top verhaal weer Romy!
    Wat hebben jullie al veel leuke dingen gedaan en gezien.
    Wat een avontuur zeg.
    Nog lekker een week genieten met elkaar en leuke dingen doen.
    Xxxx

  • 05 Juni 2014 - 09:37

    Martine:

    Veel plezier nog met zn allen! :-)

  • 05 Juni 2014 - 14:09

    Diana&rene:

    Echt super,wij zitten hier met een smile je nieuwe belevenissen te lezen.geniet er van en groetjes aan die "oale luu"........................damm,ik had gewoon dat paar schoenen van je ma uit die koffer van je pa motten gooien.hahaha
    We hebben de foto's op facebook gezien,ziet er tof uit!!!
    Geniet ze daar nog maar ff een tijdje op naar de volgende verhalen.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 22246

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 14 Augustus 2014

Australië, Surfers Paradise

Landen bezocht: