Zoals dat heet; moe maar voldaan! - Reisverslag uit Labrador, Australië van Romy Iperen - WaarBenJij.nu Zoals dat heet; moe maar voldaan! - Reisverslag uit Labrador, Australië van Romy Iperen - WaarBenJij.nu

Zoals dat heet; moe maar voldaan!

Blijf op de hoogte en volg Romy

27 Januari 2014 | Australië, Labrador

Wat een week! Waar begin ik met vertellen?

Queensland open, vorige week zaterdag. Een super dag vol goede potjes volleybal in de brandende zon. De competitie is hier wel wat anders ingedeeld dan in Nederland. Je speel hier "Double A", wat betekent dat je leuk kont volleyballen, maar geen professioneel niveau neerzet. Óf je speelt "Triple A", wat inhoudt dat je ongeveer eredivisie speelt. Minimaal. Daartussenin zit een best groot gat met niks. Nu waren tijdens dit toernooi de twee niveaus samengevoegd in 1 poule. We hebben 5 wedstrijden gespeeld, waarvan 3 gewonnen en 2 verloren. Tijdens onze tweede match tegen de eredivisie dames werden we finaal weggeveegd! Niet normaal, je moest gewoon je helm op, anders werd je bewusteloos geslagen! De andere partijen waren super, dus al met al een heerlijke dag! 's Avonds werden er met de fanatiekelingen potjes tafeltennis gespeeld, onder het genot van alcoholische dranken en pizza's met heeeel veel knoflook!

Zondag heb ik lekker genoten van het weer (lees; uitgekaterd) tot een uur of 12. Toen moest er echter gewerkt worden, want voor mijn job in reserveringen moest ik een online training volgen. Dus Romy met op d'r fietsje naar Hilton, om vervolgens in een verlaten kantoor die trainingen te doen. Ik heb het volgehouden tot 19.30, toen vond ik het mooi geweest. Zo werd het maandag en dinsdag avond 22u en woensdag 20u. PFFFF! Je bent jong en je wilt wat! Maar goed, de buit is binnen.

Marketing was leuk, ik ben druk bezig met Valentijnsdag. Gisteren was het hier Australia Day, een nationale feestdag. Chelsea, mijn manager, had een media alert gedaan naar de krant om foto's te komen maken van cocktails in de bar, speciaal gemixt voor Australia Day. Dus ik heb vrijdag heerlijk in de stad rondgelopen op zoek naar vlaggetjes, een stropdas met de Australische vlag voor de barman en typisch Australische lekkernijen. In de middag heb ik de fotograaf geassisteerd, beetje die paraplu boven z'n hoofd gehouden. Super leuk! En ik heb me zelfs opgeofferd om die cocktails netjes op te drinken na de shoot. Goed opgevoed, bedankt pa!

In de lobby van het hotel hebben ze een zandsculptuur gebouwd. Ik moest wel lachen, midden in je hotel een berg zand met een schep erin. Wat gebeurt hier dan?!

Zaterdag heb ik heerlijk uitgeslapen, ik was kapot! Daarna naar Surfers gefietst, er was namelijk een eredivisie toernooi. Lekker gekeken hoe het echt moet en daarna zelf een balletje geslagen. Zaterdagavond party-time; Dansjes en drankjes in de Stingray bar. Zondag, Australia Day, zetten we de party mood gewoon voort. BBQ'en in het park, Cricket spelen.. en 's avonds drankjes en dansjes in de casino bar! Ja echt, het leven is zwaar hier Down Under. Vandaag was ik vrij, een nationale feestdag. Dus ik heb heerlijk getennist (ik kan het nog!!) en nog wat gevolleybald.

Liefs van een tevreden Romy! XX

• 27 Januari 2014 - 13:34

Jeanette:

Hoi Romy, begrijp wel dat jij daar een erg zwaar en slecht leven heb. Nou ja het klinkt allemaal super! Xx

• 27 Januari 2014 - 18:45

Diana&rene:

Hoi soepert!! We hebben in de gaten dat je het vreselijk,vreselijk zwaar hebt daar...........bouw hekken dragen,bouw helm op,bouwvakkers drankjes drinken,op hoogte op de steigers(dakterras!)..............en dan ook nog wat computer werkzaamheden,huhhumm..............hahaha. Maar mooi dat je je weg lekker aan't vinden bent letterlijk en figuurlijk!! Hey het scheelt dat je tegen die eredivisie dames je(bouw)helm op kon zetten...........maar super dat je je daar in die "slechte omgeving"zo goed vermaakt,ga lekker zo door!!!groetjes

• 28 Januari 2014 - 08:53

Opa:

Hoi Romy,
    Ja precies wat je zegt, zwaar leven daar, maar geniet er maar van. Dit beleef je maar 1 keer,
    Gr'. Opa

• 28 Januari 2014 - 08:54

Karin Hageman:

Hoi hoi......super dat het allemaal zo super gaat....blijf tussen al het werk/cursussen lekker genieten van al het moois wat Down under te bieden heeft.
    have fun.

groetjes karin

• 31 Januari 2014 - 13:41

Wim Goedegebuur:

........... een beetje jaloers ben ik wel hoor. Toch wens ik je veel plezier, zo te zien komt dat goed!